Gyönyörű állapotú holland Gazelle kerékpár eladó!
A Gazelle az egyik leghiresebb holland gyártó, aranykorát az 50-60-as években élte. Gyártottak a háború előtt is jócskán, de abban az időszakban inkább olyan gyártók tündököltek, mint pl. Burgers, Fongers, Veeno, Cyrus, stb. A holland bringák hiresen kényelmesek, tartósak, és talán a legszebbek.
Rengeteg tipust adtak ki annak idejen, az egyszerűtől a felső kategóriáig. Ez leginkább a fékrendszerben és hajtásban mutatkozott meg. A legolcsóbb modellek fékaggyal lettek szerelve, mig a legdrágábbak gyári Gazelle agyváltóval és rudazatos fékrendszerrel. Az egyes fékagyak közt is volt pénzbeni eltérés: a legolcsóbb talán a Perry kontrás agy volt, mig a legdrágább német Torpedoval lett piacra dobva.
Agyváltós-dobfékes vagy szabadonfutós Gazellék tehát lehettek Sturmey Archerrel agyakkal szerelve, vagy saját fejlesztésű, a Sturmeytől teljesen eltérő felépitésű gyári Gazelle feliratos agyváltóval. (a Gazelle agyváltó logikailag megegyezik az SA-éval, de elemei más méretűek, elképzelésűek).
A rudazatos fékrendszer mindig dobfékes agyakhoz volt, illetve kis kivételtől eltekintve, létezett a magyaréhoz hasonló első gumira ható dörzsfék is, ami Hollandiában egy jó vicc tulajdonképpen.
A drágasága miatt ritka volt az, hogy német Torpedo agyváltót kapjon a bringa, de lehetséges volt ilyet is vásárolni akkoriban. (főleg 515 vagy 415-ös torpedókat)
A sportmodellek felnifékesek, láncváltós vagy szabadonfutó-agyváltós kivitelezésűek voltak. A többi alkatrész tekintetében a nyeregről pl. el lehet mondani, volt saját gyártású - talán a legkényelmesebb - Gazelle nyergük (a Lemet és Lepper cégektől vett, majd átcimkézett nyergek ezek), világitásrendszerük is jellegzetes, főleg ami a hátsó lámpát illeti, mert tipikusan Gazelle az, hogy a hátsó sárvédőre lett forrasztva a fémházas, szép lámpatest. Első lámpa lehetett Nordlicht vagy Lucifer Svájcból, illetve saját jelzésű Gazelle is, ami egyébként az előbbi cégek terméke volt, csak átcimkéztettettek.
Érdemes megnézni Ed Collier antwerpeni gyűjtő Gazelléit is :) irigylésreméltó gyűjtemény. Segitőkész és nagytudású Gazelle gyűjtő. Őrült egyébként :)
Ez a model is rúdfékes, SA agyváltós. Működik mindene. Gyártási éve 1976, ami az egyszerű vázszámozási rendszerből, illetve az SA következetes dátumjelzéséből lett kitalálva. Alkarész még bőven található hozzá Hollandiában. 46 éves bringa, és látszik, vigyáztak rá, jó helyen tárolták, és nem nagyvárosi, esőáztatta sors jutott neki.