A huszas évektől kezdődően gyártottak háromsebességes agyváltót Schweinfurtban. F&S majd Sachs néven kb. a 90-es évekig gyártották őket, és nagyjából minden évtizedben újitottak, változtattak a szerkezeteken. Ez az agyváltó az ötvenes évek első felében jelent meg.
Rövid ideig, 3-4 évig volt jelen a mod 53 tipusú Dreigang agyváltó. Csak kontrafékes verziója létezett. Szerkezete teljesen egyedülálló, nem csereszabatos egyik korábbi vagy későbbi dreiganggal. A mod 53 legfontosabb jellemzője, hogy könnyűfémből készült az agy. A belsejébe acélhüvelyt préseltek, ezeken futnak a csapágyak. A csapágyak száma 5 db!
Két bolygóműve van, kilincsek nincsenek.
Az egyetlen olyan elem az agyon, ami más agyváltón használható, az a fogaskerék. Nem körmös, nem menetes, hanem egy harmadik féle megoldás: a fogaskerék 3 körme szögletes, és nem lekerekitett. A mod 29-es dreigang még ilyen.
A fékbetét kónuszelven működik. A tengelyzáró anyák lehettek szárnyas könnnyűfémből, vagy acélból.
Olajzógomb van az oldalán, az olaj kis vezetéken keresztül szivárog le a fékbetétre. A belső szerkezet olajfürdőben úszkál.
A váltószerkezet kormányra vagy vázcsőre volt rakható. Utóbbi az egyik legszebb megoldás.
Az agyváltóhoz passzoló első, szintén alu-ból készült kerékagy az alábbi:
Dokumentáció, alkatrészjegyzék, küllőhosszok stb stb: