Gyári állapotú Tura kerékpár a Rákosi Művekből. Rákosi Mátyás nevét viselte a csepeli vasmű egy időben. Eredetileg Weiss Manfrédék cége volt a 'Csepel', a háború után, a diktatúra kiépitése előtt, abban a néhány szabadabb évben Nehézipari Központ néven futott, majd az ötvenes években, kultuszának erőltetése csúcspontján nevezték el a csepeli műveket Rákosi elvtársról. 1956 után már Csepel Vas - és Fémművek a kerékpárgyártó neve.
Jellegzetességei a még régi, ún. falcos kerekek. Ezekre a felnikre a gumiköpeny összehajtható, a gumiperem (hasonlóan a drótperemhez) akad be a felni kiképzett felületébe. A gumifal/perem egyben a tömlőt is védte a küllőktől és nippliktől. Emergé magyar, Stomil lengyel, a leggyakoribb gumimárkák.
A kerékpár további tipikus alkatrésze az olajzógombos, ives fékkarú Super Granat fékagya, a Danuvia Bp. cég által gyártott lámpa és dinamo, a talán legutolsó olyan kivitel, amin még famarkolat volt. A hajtókarok ovális keresztmetszetűek, a nyereg sertésbőr, a későbbiekhez képest nagyobb osztókörátmérőjű első kerékagy.