A Doppeltorpi.
Kb. 50 éven keresztül gyártották a kétsebességes zweigang torpedo agyváltót. Csak kontrafékes verzió létezett. A zweigangok gyártásával 1954-ben leálltak, majd kis idő múlva két új agyváltóval jött ki az F&S a hatvanas években, a duomatic-kal és az automatic-kal. (A duomatic kontrás és szabadonfutós is volt, a váltás a pici hátratekeréssel történt. Az automatic bizonyos sebességhatár felett váltott fokozatot magától, automatikusan, a centrifugális erőt kihasználva, röpsúlyokkal. Szerelék egyikhez sem kell.)
A Zweigang agyváltóhoz szerelék kellett, váltókar, bowden, láncocska. Kétféle váltókar volt hozzá: kormányra agy vázcsőre szerelhető.
A hajtás jól ismert a szabadonfutó Torpedo fékagyakból, csak a szerkezet kapott egy bolygóművet. A zweigang nem kerreg, kattog, nincsenek benne kilincsművek, csak fogaskerekek.
A fogaskerék menetesen rögzül a fejrészre, illetve a fejrész azon részére, ami a bolygómű külső, nagy gyűrűje. A fogaskereket speciális szerszámmal lehet leszedni. A szerszám azért kell, mert ha befűzött állapotban akarjuk leszedni a fogast, a tengely eltörhet. Ezért vagy a gyári szerszám kell hozzá, vagy a húzófejet réz satupofákkal befogjuk, a húzófejet és a menetes fogaskerekes elemet egymásra helyezzük, majd a tengelyen mozgó fogaskerékkel rögzitjük egymással, végül letekerjük a fogaskereket szerszámmal. A kerékagy ki- és beszereléséhez az alábbi szerszám való.
A zweigang elemei közül elvileg csak a hajtógörgök kompatibilisek a sima torpedo görgökkel. A görgökosár nagyobb, a fékbetét más méretű, a fékkónusz nagyobb. Alkatrész kevés, vagy egyáltalán nincs hozzá. Golyóskosarai is speciálisak.