Kontrás agyváltó Sturmey Archeréktől az ötvenes évekből. Gyönyörű agy, viszont hibás a szerkezet.
A fék működése csak akkor garantált, ha a három fokozat mindegyike megfelelően működik, magyarul ha jól van beállitva a váltóbowden. Amint szalajt valamelyik fokozatban, a fék nem működik, csak tekersz hátrafelé. Elég balesetveszélyes, saját tapasztalat. Viszont ha jól van beállitva, finoman váltható, percegő, jó fékező agyunk van. Létezett aluminiumházas változat is. A TCW egy rakás szerencsétlenség, mondják sokan. A cégnél több javitással jöttek ki TCW Mark I, Mark II, Mark III es Mark IV változatok, de sose tudák megoldani, hogy a fék ne függjön a váltószerkezettől, Ezért totál új nevet és szerkezetet kapott a már féket garantáló agy, az S3C illetve AWC agyak. Ezek már minőségileg nagyon eltérnek a jól ismert ötvenes, hatvanas évekbeli minőségtől. Azokról már lespórolták az olajzót, ami nagyon fontos szerepet tölt be.
Egy 1955-ös példány. Minden alkatrészébe bele van ütve: SA.
Gyári adatlap:
Aluházas verzió 1954-ből:
Használatban a TCW. 100%-ig darabokra szedhető szerkezet. Inyencség. Az a bal tengelyanya nem oda való ám. 1956-ból.