A fellelt állapot. Leharcolt külső, tipusidegen alkatrészek, lapos gumik, lógó csapágyak. Az elmúlt kb. 60 év után is még azt lehet mondani, egész egyben van.
Hogyan újitsunk fel?
Lehet mechanikailag rendbetenni, újból összetenni. Üj gumik, küllők, lánc.
Lehet katalógus alapján restaurálni, újrafesteni, krómozni, eredeti alkatrészeket beszerezni. Utóbbi a lehetetlen kategóriába tartozik sokszor.
Lehet katalógus alapján felépiteni a kerékpárt, de festés és krómozás nélkül. A patina megőrzése, a festés nyomainak megőrzése, a lepattogzott krómfelületek patinájának megőrzése.
Ezeket lehet variálni is. Egy-egy alkatrész több ezer vagy tizezer Ft-ba kerülhet, a végösszeg meg hatszámjegyű.
A katalógus elárulja, milyen felni, agy, nyereg, lánckerék, csapágy kell a kerékpárhoz. Az évtizedek alatt cserélődtek ezek.
Falcos felnik és gumik, a kerékpár eredeti kerekei.
Keriteni kell egy nyaktáblát!
Küllőlakat meg hátsó lámpa.
C-s vázszám, elárulja az évszámot nekünk. 1962.
Super Granat hátsó agy, még ives kontrakarral.
Ez már jóvaé fiatalabb dinamo, mint maga a kerékpár.
Ott a kék csik a felnin. Szépen megmaradtak a festett részek.
Kissé hegyes fogak, ovális hajtókarok.
Ép ékek.
Menetes lánckerék: