Szeged tökéletes város kerékpározásra. Ezt bizonyitja az is, hogy a városban több gyártó munkálkodott. Ez utóbbi persze az 1945 előtti időkre érvényes. 1945 után nem volt helye a magánozásnak, gyáraknak, és ha még történetesen élt volna akármelyik - pl. Barna Endre nem, mert munkaszolgálat alatt halt meg vagy halt éhen -, 45 után csak pár évig folytathatta volna munkáját, mert az államositás a végüket jelentette volna.
Akiket ismerünk (nem mi, hanem az szakirodalom, a néhány ember, akik levéltárakban, régi ujságokban kutatja, milyen kerékpáros vonatkozása volt Szegednek), Kelemen, Wolf, Bruckner, Joachim Brúnó, Barna, Kardos. Brucknernak az Anna-forrásnál volt boltja, ma vasedénybolt. Wolfnak a Hid utcán volt boltja. A régen Csekonics utcának nevezett Attila utcában meg...de beszéljenek a képek.
Via Rex, Barna Endre férfi kerékpárja, néhány váz és kiegészitőn kivül nem sok maradt a munkájából. Ott a dóm a pajzson!
Van többféle tábla. Aluból is, rézből is, mikor hogy.
Via Regia, női kerékpár(tábla), megint a dómmal:
Barna-kerékpárok sárvédődisze:
Egy aluminium-tábla. Festett volna anno.
Sorakoznak a Barna-vázak. Sose fognak gurulni, mert sose lesznek készen. Érdekesek a muffok. Egyediek.
Wolf Péter Special. A németjuhász és a bringa. Fortepanon volt egy ilyen foto egyébként, lásd lentebb:
Ezek a maradványai egy biciklinek.
fortepan.hu
Kelemen Márton Szeged. A főposta melletti utca a Kelemen utca. Ott is volt kerékpáros bolt. A bolt előtt egy áruhordó kerékpár, talán WM, vagy szegedi gyártmány?
Kardos István Csekonics utca. Ma Attila utca.
Szántó Sándor:
Joachim Brúnó boltja itt volt a Vidra utcában a Kálvin tér és a Szt. István tér között. Az épület ma is áll. Bal oldali az. Jobb oldalon is van valaki, de nem tudjuk, kinek a cégére.