A régi küllőket kivágjuk, felniket elmossuk, rendberakjuk, az agyakat szintén, majd új 2.0 DT küllővel összerakjuk a kerekeket. Falcos felni? 296 és 300 mm-es küllők, elölre, hátulra.
Mire lehet figyelni?
- A szelepet körbefogó küllők ne tartsanak egymás felé, tehát legyen a legtöbb hely pumpáláskor.
- Az olajzónyilás az agyon legyen a szelepluktól legtávolabb. Felakasztva a bicikli kereke a legnehezebb pontos fog nyugodni, ez pedig a szelepnél van. Ha az olajzó nem a lehető legtávolabbi ponton van a szelephez képest, az olaj kifolyik, és rámegy a gumira.
Ezeket a megfelelő küllőfuratot kiválasztva lehet elérni.
A rozsdás részekre rákenjük a rozsdafalót, ami patinás felületet ad nekünk.
Ez először igy néz ki, de vizzel elmosva jó lesz:
A falcos gumi, egy Dunlop. Nincs drótperem, hanem falc van. Nálunk a hatvanas évekig volt divatban, ma csak a Rubena gyárt ilyet.A gumi összehajtogatható.
A falcos gumi sorjáját le kell vágni a jobb eligazodás miatt. A szelepnek is ki kell vágni a helyet. A falcok védik a gumibelsőt a nippliktől, küllőktől. Tehát nem kell felniszalag falcos felni esetén.
centrirozva, jöhet a gumi. a falcos gumi alacsony nyomás esetén lefejtödhet a felniről.
szép profilú felni a falcos. felgumizva még szebb. 1.5-es az átlag falcoskerékgumi. De volt 26'' is, illetve ballonosabb, keskenyebb változat is kapható. A magyar gyár az Emergé volt. Fantázianevek: Erika, Futár, Ballon stb.
a cseh gyártó. Már gyárt piros és fehér szinben is falcos gumit.
Fém szelepsapka. mennyivel jobb egy műanyagnál:
Ha be van fűzve az agy, rá lehet húzni a fogaskereket, illetve az azt tartó ellenanyát is.