nem vált és lóg a Sturmey agyváltós kerék. Kivülről tiszta olaj minden, a küllőkről meg lejut a gumira. Az olajos sarat is el kell távolitani, mert csúnya.
itt kell lezarni az agyat. nem lazul fel, ha jól le van zárva.
a fékbetétra ráfolyhat az olaj, és sikit fékezéskor, illetve a hatása se a legjobb. a csapágy szigetelve van, de az olaj mégis át tud jutni, főleg ha tele van öntve, illetve ha a bal oldalán nyugszik a keró. Ha a jobbon nyugszik, akkor meg a lánc sérülhet, ami kijön az agyból.
öreg fékbetét
Pár csepp olajat javasol a Sturmey. Olajból is a higat. Zsirt nem. Sűrű olajat se. Gyakran keveset elv alapján tartjuk karban az SA-t.
Ebbe több került kicsivel. Ami azért is rossz, mert felesleges, pazarlás, kifolyik az agyból, és mindent összeken. Nem mellesleg tönkreteheti a fékbetétet, ami nem olcsó alkatrész.
Ott a magaslat, tulképp olajfürdő ez. De az olaj mászik, szivárog a tengelyen, bele a fékbetétre.
akkurátusan el kell minden alkatrészt mosni.
ha tele van olajjal, az is elképzelhető, hogy a hajszálrugók esetleg nem birnak vele.
most már szép tiszta minden:
golyókat egyből érdemes cserélni
meg kell minden alkatrészt nézni, van-e bajuk. az a kereszt alakú elem lehet ludas elsősorban, ha szalajt az agy jó váltóbeállitáskor is. Elkopik a széle, ahogy a planétákat tartó tengelyekhez ér. A kopás meg a nulla karbantartás miatt felgyorsul.
jobboldali menetes csésze. NEM csavarhúzóval meg kalapáccsal nyitjuk ki, hanem körmös kulccsal. De ha már kalapálunk, akkor a kalapács előtt valami puha fém legyen.
kilincs a nagy bolygóműn: a kilincsek töredezhetnek, kophatnak. Tehát szalajt. Vagy a rugók a zsirtól, kosztól beragadnak. Ergo szalajt.
a fejrész kosara könnyen kiszedhető és elmosható, esetleg cserélhető
kilincske, planeta tengelyek, ezek mind kophatnak
midnen sokkal szebb már
mehet a blokk az agyba
esetleg centrirozhatunk is, ha van időnk