Egy komplett mod 53 tipusú 3 sebességes F&S agyváltó szerelékével.
Rövid ideig gyártott mod 53, szalonállapotban, hibátlan szerkezet!
A speciális kontrakar. Hátulja eltér a többi dreigang modellétől, a mod 29-nek van még ilyen csak.
Felső vázcsőre szerelhető váltókar. Ugyanaz a forma, mint az Universal Dreigang, mod 29 és láncváltós/kettenschaltunk váltókarok esetében. A feliratok mások. Darabokra szedhető, szerelhető.
A kontrakar bilincsének is volt katalógusszáma. Akkurátus cég az F&S.
Csak a mod 29 tipusú (kontrás 3 sebességes, két olajsapkás) agyváltónak ugyanilyen a lánckereke. Nem kerek körmös, hanem szögletes.
Ott a lényeg! 18 fogas, 1/2-es kiosztású, 1953-as lánckerék. Egy majdnem 60 éves lánckerékhez képest egész jó állapotban. Még bejáratós.
Jellegzetes nagy króm porvédő.
A fékbetét, a fékkónusz meg a nagykönusz.
A fékbetét is egyedülálló. Nem csereszabatos.
5 STAR csapágy van a mod 53-ban. Minden STAR kosarat elláttak cikkszámmal. K18, K527, K528 satöbbi.
Jobbra a fejrész, felette a porvédője filcbetéttel, balra a csigás elem egyik fele a féket működteti, másik fele a bolygóműhöz tartozik.
A mod 53 tengelye. Meg 2x3 kis bolygó. Mellettük a bolygómű, irtózatos darab.
Mindent jelezni kellett. 52F&S507.
STAR Kugellager.
A mod 53 olajzónyilása. Némelyik agyhüvely úgy van kialakitva, hogy a fékbetét mellett a bolygóművet is olajozhatod.
Létezik másféle fékkónusz is. A mod 53 hajtása és fékmechanikája is kónusz-elvű.
A tipikus szögletes körmös fogaskerék. Ha bedugod középre agy ujjad, megharap.
És a kontraanyája. Ehhez nagyszerűen passzol az eredeti Torpedo-szerszám, amivel a kontraanyát letekerheted illetve meghúzhatod. Kalapácsot is szoktak használni, de az barbár dolog.
A K18 kosár helye, szép futópályával.
De előbb a porvédő!
A kiskónusz.
Fékoldali filcszigetelés.
Sárgaréz fékbetét. 70-es évekig csinálták ebből az anyagból különböző Torpedókba, de már 1943-ban volt vasból is.
Igy is jelezték az alkatrészeket.